Friday 31 August 2012

HaTi & PeRaSaAn.. SaPa TaW kAnN!!

Assalamualaikum n salam sejahtera... mcm mna sambut merdeka?? ok kah?? x ok kah?? haha.. depends pd hampa la kann!!aku ttp mcm ni ja..happy selalu.. ^_^ hehehee

Klu kita tengok drama ka pa ka..mesti tangkap feeling r kan, especially klu drama cintan cinton ni la 2pun klu hampa hayati ceqita 2 la kann!! dan mesti kadang2 akan ada ayat mcm ni " kau ni kenapa hah!! dia pun ada hati dan perasaan jgk taw, sesuka hati je kau nk lukakan hati dia" cewahh!! mmg selalu dgq la ayat mcm ni kann!! Klu x pnah dgq aku x taw nk kata pa la, hampa wat buat2 pnah dgq sudah la noh..


HATI & PERASAAN!! hmm aku pun x taw nk ceqita mcm mna padahal tajuk bkn men, tp xdk idea nk tulis, mcm ni la jd..hmmm aku ceqita dulu dlm persahabatan.. haaa klu kita berkawan ni ada gk la batas2 dia nk habaq p kat hampa... dan hampa pun taw dh kan adab2 tersebut kann!! hampa pun ngaji pandai dari aku g..huhuhu merendah diri dan sedih -_- so x pyh la aku nk berletiaq panjang sgt.. Dlm berkwn ni byk gk la cabaran dia, dr segi perbualan, perbuatan n etc. ada kwn yg jenis open minded, yg jenis x kisah, dan boleh terima segala teguran dan nasihat yg diberikan, da yg jenis sensitif, kna slow talk ngan depa, da yg jenis pantang oqg tegur sket, mula la nk mlenting..haa mcm2 ada la pqangai manusia ni, Tp apa2 pun kita sbg kwn yg bek ttp kna jaga hati dan perasaan kwn kita, kdg2 kita x taw dia teqasa ka dk ngan apa yg kita ckp kann!! Tp aku mmg respek la ngan kaum laki, senang ja nk dpt kwn, padahal baqu jumpa ja, tp sembang mcm knai lama dh... mmg tabik spring la kat abg2 aku n kaum lelaki di luar sana... depa sgt sporting..mmg payah la nk dgq kata gaduh ... Untung la kan!! saling menjaga perasaan masing2.. Klu kaum pompuan plak, kdng2 pyh sket aku sendiri ngaku sukar utk caqi kwn abek di kalangan kaum pompuan yg ok 2 ok la, yg x ok  2 pyh ceqita.. kiqa tepuk dada tanya diri sendiri la mcm 2...huhu..i'm sorry!!


ALAM PERCINTAAN haa!! ni diaa.. yg ni mmg aku lemah sket, aku kdng2 jenis luquih sket, mula2 2 elok, mai 2,3 kali duk wat pqangai gak mmg aku bosan dh la..huhu. aku jenis x bapa qeti nk pujuk oqg byk2 kali..hahaha... tp pd sapa yg pandai pujuk 2, wa salute sama lu.. Honestly dlm sesebuah perhubungan x kira lah alam percintaan mahupun rumahtangga, hati dan persaan pasangan masing2 haruslah dijaga, especially seorg ISTERI kann!! wajib jaga suami.. tp suami pun kna jaga hati dan perasaan isteri jgk la, baru la fair & fairview kann!!

Kadang2 kita x taw apa yg tersimpan dalam hati seseorg, sama ada dia suka ka @ x suka? dia maqah ka @ x maqah? hati oqg sapa la yg taw kann!! semua oqg ada caqa masing2.. tp kena jgk beringat, kadang2 dlm duk berjaga-jaga 2, ada jgk yg terluka, ada jugak yg terasa, ada jugak yg terperasan dan ada juga terkecik hati kann!! sapa taww!!

sedap kann!! aku saja letak, sbb aku lama dh x mkn donut Big Apple..hmmm



No comments:

Post a Comment